ﺑِﺴْﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ


KAGUM..KAGUM..KAGUM...

ASSALAMUALAIKUM ..
Teringat detik-detik semasa menjadi sukarelawan untuk program MAKNA yang diadakan di WET WORLD SHAH ALAM... Kesian..!Sedih ! melihat adik-adik kecilku menderita menanggung sakit sejak kecil lagi. Namun terselit satu perasan kagum melihat mereka.. Walaupun sedang menderita namun senyuman tak pernah lekang di bibir.. Sedikit pun tak mencerminkan mereka sedang menderita.. ALLAH MAHA BESAR ~ alhamdulillah seronok melayan telatah adik-adik saya pada masatu.. HAPPY ! itulah perkataan yang mampu aku ucapkan.. program itu dilaksanakan pada bulan APRIL 2012.. program MAKNA ini..banyak membantu dan meringgankan beben meraka yang mengidap kanser.. Aku berasa lapang dada untuk melakukan semua kerja amal ini. Mungkin aku tak mampu membantu mereka dari segi kewangan sekarang. Tapi niat aku pada masa itu tidak lain tidak bukan mengharap mereka sedikit terhibur dan melupakan sejenak penderitaan yang ditanggung mereka itu. ALHAMDULILLAH mereka terhibur. 

 Selepas undian nad dapat adik yang berbangsa cina namanya MR SOW.. kelas kau nama dia..haha.. .
Sow is suffering from bone cancer .... dah dibedah numerous time - part of his body is stainless still but still sporting enough to join us and have fun .... all the best Sow.... Actually ramai lagi adik-adik yang sporting.. budak-budakkan pantang tengok air nak terjun ke keje... Btw, ada yang kami kena awasi betul-betul.. mana taknya Kanser bukanla penyakit yang biasa.. ianya sangat bahaya tambahan pada usia mereka yang muda. Kelakar bila ingat balik salah seorang dari adik-adik nie nak tolak akak dia yang cute nie dalam air..hahaha.. (ok perasan !..) Nad bukan taknak join mereka tapi nad tertinggal baju ganti kat rumah. hurmm..tapi last last aku masuk jugak. huhu.. ada seorang adik nie lagi dengan badan ada wayar lagi nak sangat masuk dalam air .. puas pujuk tapi dia nak jugak masuk dalam air. tak sampai hati nad bawak juga la masuk dalam air.. Tapi bila lihat wajahnya selepas itu..tenang hati. Jelas keceriann diwajahnya. Takpela , basah baju sekali pun asal hati-hati adik nad gembira. Tapi kesian abang aizat..basah kereta dia.. (SORRY)

jom usya gambar yang sempat diambil ...hee : D 


 main time !!!

 dah basah lencun aku dibelakang =p

 MR SOW , adik Nad for the day

sayang semuanyaaaa...lala~~

 excited suma :)


 Each adik dpt care package from respective abg & akak ... mad possible by generous friends..


p/s : ada rezeki next time join lagi program-program amal macam gini :)

•ℒℴνℯ

Leave A Comment

silakan komen ye...=)

Owner Blog

My photo
Ketika engkau Sudah Jujur, namun Sering di dustai, maka CUKUP DIAM SAJA, tak perlu membalasnya dengan keburukan... Ketika engkau Sudah Setia, namun sering di kecewakan, maka CUKUP DIAM SAJA, tak perlu membalasnya dengan sebuah kekecewaan.. Namun Jika dengan DIAM membuat hatimu lebih Tersiksa, maka Katakanlah kepadanya dengan Sebaik-baiknya dan Sejujur-jujurnya Jika ingin menangis.. Menangislah..!!!! Cucurkanlah Air matamu di dunia yang Nyata ini... Dan jangan memendam air matamu di dalam Hatimu.. Karena Tangisan dalam Hati Sangat Sulit untuk mengubatinya Dan Harus percaya dan di yakini, Bahawa Sebesar apapun Rasa sakit itu, pasti Suatu saat nanti Allah SWT akan menggantikannya dengan SEBUAH KEBAHAGIAN YANG TERINDAH