ﺑِﺴْﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ


SATU PERINGATAN..


SATU PERINGATAN!! :'(

Setiap Hari kubur Menyeru Manusia Sebanyak Lima Kali;



1. Aku rumah yang terpencil, Maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.


2. Aku rumah yang gelap, Maka teranglah aku dengan selalu solat malam.


3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu, Maka bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.



4. Aku rumah ular berbisa, Maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.



5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, Maka banyaklah bacaan"Laa ilaha illallah, Muhammadur Rasulullah",supaya kamu dapat jawapan kepadanya.






P/S : Aku manusia yg xlekang dari dosa... Aku tkt akn dosa itu,aku sendiriaan tiada teman utk meluah sakit ini... Setiap hari langkah dan nafasku aku berjalan dengan kehinaan... Adakah ALLAH akn mengampun dosa aku walhal sudah banyak kali aku bertaubat namun tiada kekuatan hati aku mengulanginya kmbali....??? aku perlukan seseorg utk bimbing aku.. YA ALLAH , hantarkn aku seseorg yg boleh bimbing aku kembali kepadamu.. hati ini sudah tawar dgn cinta yg lain.. aku rindu cintamu YA ALLAH... IZINKAN AKU KEMBALI SEPERTI NADIRAH YANG DULU..yang tidak lupa solat ,tidak pernah tertinggal dlm sehari membaca ALQURAN...yang jiwanya penuh dengan ketenangan dan bebas kebencian... AMPUNKAN AKU...AKU HAMBAMU YANG HINA YANG INGIN MENCARI CAHAYAMU KEMBALI,... :'(




•ℒℴνℯ

Leave A Comment

silakan komen ye...=)

Owner Blog

My photo
Ketika engkau Sudah Jujur, namun Sering di dustai, maka CUKUP DIAM SAJA, tak perlu membalasnya dengan keburukan... Ketika engkau Sudah Setia, namun sering di kecewakan, maka CUKUP DIAM SAJA, tak perlu membalasnya dengan sebuah kekecewaan.. Namun Jika dengan DIAM membuat hatimu lebih Tersiksa, maka Katakanlah kepadanya dengan Sebaik-baiknya dan Sejujur-jujurnya Jika ingin menangis.. Menangislah..!!!! Cucurkanlah Air matamu di dunia yang Nyata ini... Dan jangan memendam air matamu di dalam Hatimu.. Karena Tangisan dalam Hati Sangat Sulit untuk mengubatinya Dan Harus percaya dan di yakini, Bahawa Sebesar apapun Rasa sakit itu, pasti Suatu saat nanti Allah SWT akan menggantikannya dengan SEBUAH KEBAHAGIAN YANG TERINDAH