ﺑِﺴْﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ


THE BEST REVENGE TO WHO BROKE U'RE HEART :)

Bismillahirrahmaanirrahiim ,
 assalamualaikum sahabat blogger sekalian :)


Hari ini cuaca baik..tenang..bebas dari kekacauan .ALLAHAMDULILLAH... sahabat sekalian ramai yang berkata wanita adalah golongan yang lemah. YA! kami golongan yang lemah namun bukan untuk dipermainkan dan dipersendakan !..Berdasarkan pengalaman diri sendiri, sebenarnya aku susah untuk mempercayai seseorang namun bila diri ini sudah mula mempercayai seseorang itu maka aku sanggup melakukan apa saja untuk kebahagiannya walaupun terpaksa mengorbankan kebahagiaanku sendiri..menyakiti hatiku sendiri... dan terpaksa melalui detik-detik yang menyakitkan dalam hidupku... Aku tidak pernah minta semua ini terjadi ...DEMI ALLAH , aku tidak pernah terniat sedikit pun. aku tahu ini pun salah aku juga. dulu aku selalu persoalankan mengapa aku yang harus hadapi namun bila difikirkan kembali ini salah aku juga mudah percaya. SAKIT....sumpah semua ini sakit.. tapi aku cuba kuatkan juga hadapi sorang-sorang semua ni....NAMUN tangisan ini berjaya kututupi dengan senyuman..walaupun hati ini sakit..kerana semua pengorbananku untuknya tiada guna.. aku hanya manusia yang hina..ya...aku bukanlah wanita yang baik , solehah, dan cantik.. tapi aku adalah wanita yang ingin belajar untuk menjadi baik, solehah, dan cantik untukmu YA ALLAH...memperbetulkan kembali kesilapanku yang mudah mempercayai orang sehingga aku yang disakiti sedangkan mereka berbahagia atas kesakitanku..namun sementara jantung ini masih berdenyut tetaplah bersabar hati kecilku , moga ALLAH mengampunkan segala dosamu yang mengunung tinggi.. dan berpeluang merasa syurga impian mu kelak. amin ~~walaupun diri ini hina dimata manusia dan hina disisi MU ..tapi ALHAMDULILLAH diri ini tetapku usaha kearah yang lebih baik dan aku ingin mencantikkan dengan menjadikan 7 perkara ini sebagai amalanku saat menghadapi masalah dan ujianNYA :



1)Melukis kekuatan melalui masalah..
2)Tersenyum saat tertekan..
3)Tertawa saat hati sedang menangis..
4)Tabah di saat terhina..
5)Mempersona karena memaafkan..
6)Mengasihi tanpa balasan..
7)Bertambah kuat dalam doa & pengharapan Ilahi..



p/s: Ya Allah,Walaupun aku tidak cantik  dan hina dimata manusia, cukuplah sekadar aku berusaha membersihkan diriku dan mencantikkan diriku dihadapan-MU.... sesungguhnya aku ,hambamu yang telah menzalimi diriku sendiri,.. Walaupun wajahku masih tidak menunjukkan ku matang namun aku berdoa moga semua ujian dan masalah yang aku hadapi mendewasakanku.. 
Aamiin Ya Rabbal'Alamiin..





•ℒℴνℯ

Leave A Comment

silakan komen ye...=)

Owner Blog

My photo
Ketika engkau Sudah Jujur, namun Sering di dustai, maka CUKUP DIAM SAJA, tak perlu membalasnya dengan keburukan... Ketika engkau Sudah Setia, namun sering di kecewakan, maka CUKUP DIAM SAJA, tak perlu membalasnya dengan sebuah kekecewaan.. Namun Jika dengan DIAM membuat hatimu lebih Tersiksa, maka Katakanlah kepadanya dengan Sebaik-baiknya dan Sejujur-jujurnya Jika ingin menangis.. Menangislah..!!!! Cucurkanlah Air matamu di dunia yang Nyata ini... Dan jangan memendam air matamu di dalam Hatimu.. Karena Tangisan dalam Hati Sangat Sulit untuk mengubatinya Dan Harus percaya dan di yakini, Bahawa Sebesar apapun Rasa sakit itu, pasti Suatu saat nanti Allah SWT akan menggantikannya dengan SEBUAH KEBAHAGIAN YANG TERINDAH